<p>Спійманий порушник перевищив допустимі габаритно-вагові норми автомобіля і рухався з навантаженням на вісь на 39% вище за дозволене. Штраф за таке правопорушення досягнув максимальної позначки – 51 000 грн.</p>
1 жовтня в країні стала повністю функціонувати система динамічного зважування транспорту WiM, здатна в русі визначати, зберігати та передавати дані про транспортний потік та вагу автомобілів. Головна мета такого нововведення – захистити дороги від передчасної руйнації.
Як повідомили у Міністерстві інфраструктури, першого порушника зафіксували одразу у день запуску програми. Автолюбителя зобов'язали виплатити 51 тисячу гривень. За їхніми словами, вийшло дуже символічно, адже перший виписаний системою штраф виявився максимальним. У повідомленні також наголосили, що результати WiM підтверджують свою ефективність у контролі автошляхів її першорядне значення у питанні збереження об'єктів Великого будівництва.
Комплекси WiM набули поширення по всій Україні та цілодобово стежать за транспортним навантаженням на автодороги. Системи монтуються в дорожнє покриття та в металевих конструкціях над проїжджою частиною, а спеціальні датчики дозволяють зафіксувати вагу, габарити та номери транспортного засобу.
Спочатку нововведення було випробувано у тестовому режимі протягом літнього сезону та виявило 25 166 порушень за цей час. Якби штрафи діяли і в цей період, вони додали б до бюджету країни близько 879,274 млн грн.
Сьогодні комплекси WiM встановлені на 52 дільницях країни. Як розповіли в Мінінфраструктурі, у день їхнього запуску роботи частота правопорушень знизилася майже в 3 рази порівняно з літнім періодом, коли вони функціонували у тестовому режимі.
Наразі порушення габаритно-вагових норм від 5 до 30% оподатковується штрафом на суму від 8 500 до 51 000 гривень.